Two sides of every story

dogcat

Ett sätt att se det..

Miss Cold! Det är jag! Jag har hemsk humor, skämtar otroligt mycket på andras bekostnad, mer än jag borde och jag vet om det.
Jag kan inte se andra gråta och ser snett på dem som ändå får för sig att lipa inför mig, jag fäller inga glädjetårar för andras skull, jag gråter aldrig inför någon annan och om en tår skulle försöka tränga sig igenom i min ensamhet ger jag mig själv onda blicken i spegeln och stänger av totalt.. likgiltighet är min grej!

Jag ger inte folk en andra chans, vägrar ha överseende med småfel, lyssnar verkligen inte på typiska kärleksproblem. Känner att jag inte har tid att lyssna på ältande brudar med ilands-problem.
Jag säger inte det folk vill höra och får höra dagligen att jag är kylig.
Jag ger sanningen och inte "klart han vill ha dig fast han inte hört av sig på tio dagar, han har nog varit av med mobilen bara.."

Jag tåler inte beröring, kramar och fina ord och ger aldrig något av det själv.

Tar inte åt mig när folk säger att jag är kylig för jag har accepterat det för längesen.
Take it or leave it!



Ett annat sätt att se det..

Jag håller allt jag lovar för att inte såra någon.
Jag ler alltid åt butiksbiträden och tackar säkert för många gånger bara för att jag kanske förgyller deras dag på minsta lilla sätt.
Jag ställer alltid upp och lyssnar på de människor jag bryr mig om nästan oavsett problem. De jag bryr mig om vet att jag finns där.
Jag bråkar aldrig med mina föräldrar för att jag vet bättre än så. Jag vet att de förtjänar bättre än så.
Mitt hjärta blöder för saker som ingen annan bryr sig lika mycket om. Som en skadad fågel på vägen eller en hund med hemsk ägare.
Jag uppskattar inte julafton för att jag lider med dem som inte har det lika bra som jag.
Jag säger kanske aldrig att jag tycker om folk men det är endast eftersom jag tycker att handling säger mer än ord. Spontana sms bevisar att man tänker på någon och kan man få en större komplimang än så?

Det är lätt att bli den som folk säger att man är. Jag tänker aldrig glömma att jag bara är jag. Lite av det goda och lite av det onda.
Jag är Charlotte, jag är bara människa, jag kan inte bli något annat än det här..

Det finns två sätt att se på allt..



This is what I have to say

tom delonge

Vad jag vill säga med bilden idag är att det är sjukt, äckligt, grymt hett med tatueringar precis där Tom har dem. Hela underarmen tatuerad och jag är SÅLD!
Spelar i princip ingen roll hur killen ser ut i huvudet, jag har blicken fäst vid konstverket på armen.
Oh la la!



Jag har aldrig hört någon säga något positivt om Arbetsförmedlingen men jag var ändå tvungen att dra mig ner dit idag. Man kan ju alltid hoppas på att få Alfa-kassa å allt vad det kallas.
Men så komplicerat det ska va!
"Skaffa arbetsgivaruppgifter från alla arbeten du haft och skicka in dem till Alfa-kassa men innan du gör det kommer du ner hit och visar oss arbetsgivaruppgifterna och detta måste senast vara gjort innan nästa tisdag då du även ska på informationsmöte. Bla bla bla bla bla, fler papper, bla bla bla, fler möten bla bla bla.."

Jag slutade lyssna ungefär där hon sa "Du kan söka vilka jobb som helst själv men genom Ams måste du ha årserfarenheter för att söka ett visst jobb!"
Jo men man tackar.. så.. vad kan dem hjälpa mig med?
Inte ett piss!

Messed up!

gorgeous201

Det är riktigt skoj att mixa med frisyrer. Lockigt ena dagen, rakt andra.
Måste vara grymt tråkigt att va kille. Där är valet typ morgonfrissa, morgonfrissa med keps eller lite vax så det ser ut som det alltid gör när det är fixat.
Som tur är så är jag faktiskt tjej och kan därför mixa hur mycket jag vill. Igår bestämde jag mig för att testa vax så att jag kan ha håret lite rufsigt.
På vaxavdelningen är jag verkligen helt lost så jag gick nog mycket efter pris och vilket kap jag gjorde. I och för sig valde jag ju det dyraste men oj vad bra det blev!
Idag fixade jag håret vid 12 och efter det har jag varit ute i regn och blåst och jag har dessutom vilat i någon timme. Håret är precis lika snyggt nu som det var när det var nyfixat!
Finns verkligen ingenting negativt att nämna om det här vaxet och det luktar dessutom sjuuukt gott.

För en gångs skull stämmer det som står på förpackningen:

- Matte Effect, Beach Look, Messed Up!

Dagens tips: Fructis - Surf Hair.









It's getting darker

rocker1

Det var det här jag fruktade. Att sitta hemma en lördagkväll. Känns inte ens lite skönt eller bekvämt.
Just nu borde jag göra mig i ordning inför förfest men istället kan jag lika bra gå och dra pyjamasen på mig för det är väl i den jag kommer spendera kvällen.
Jag förstår inte alls varför man inte kan/vill festa varje helg men om jag nu ändå någonstans ska försöka förstå så borde det finnas massa annat att göra. Eller är det detta som gäller?
Fest eller sängdags innan 22. Skoj!

Jag var mer eller mindre förberedd på att det skulle komma sådana här helger men nu önskar jag ändå att jag hade förberett ännu mer. Jag önskar att jag hade gått in för det, hyrt film och köpt massa gott och slängt mig i soffan och satsat på myskväll. All by myself.

I natt ska man ställa tillbaka klockan. En extra timme på utestället..
Det är lönehelg, alla är ute och festar..

Sorry, men bara för att alla andra verkar trivas med hemmalivet gör inte jag det.




And here it goes..

hardrock

Höstmörkret kan verkligen förändra ens humör helt och hållet. Det är ganska lätt att skylla på också de dagar man inte riktigt känner sig på topp.. "äsch, det är vädret".
Ganska skönt att skylla på eftersom man slipper analysera vad som ligger bakom det dåliga humöret. Bara att acceptera att regn och blåst gör en lite nedstämd och så fort solen dyker fram kommer leendet tillbaka.

Det är nog riktigt viktigt att hitta på saker när vädret är som tråkigast och vi går mot mörkare tider hela tiden. Behöver inte vara en resa till Thailand eller en helg på spa (även om det skulle varit sjukt skönt). Det räcker med smågrejer som att käka på restaurang (som jag och Emma gjort ikväll) eller åka och shoppa lite second-handgrejer. Det har jag aldrig gjort men har velat så sjukt länge så nu är det dags alltså.

Så jag har en del grejer som jag skulle vilja förgylla min höst med och genom att skriva det här hoppas jag på att genomföra det också.

* Festen med rocktema nästa vecka är given och hittills har tillräckligt med folk tackat ja för att det ska kunna bli en lyckad fest. Matilda kommer hem lagom tills dess och det känns mer än underbart!

* Jag vill shoppa på second-hand med Emma eftersom hon är skillad!

* Jag skulle vilja äta på sushirestaurang bara för att det ser så glamouröst ut i filmer.

* Jag ska hälsa på Andy i Hässleholm som jag vet att jag väntat alldeles för länge på att göra.

*
Jag skulle vilja börja dansa annat än halvt striptease varje lördag på utestället.

Listan kan göras mycket längre än så men hösten går så himla snabbt att jag kanske skulle börja med dessa.

Nu kör vi!

On my own

shoreline2

Jag behöver skriva långa listor på vad jag måste göra för att få någonting gjort.
Dagen efter min 20årsdag satte jag mig ner och skrev en "Saker att göra under mitt tjugonde år"-lista.
Tror att jag kom upp i 20 punkter till sist och det står allt från "Lära mig spela gitarr" till "Äta på sushirestaurang".
Jag har redan tagit tag i det som är mest aktuellt just nu, att skaffa arbete, så jag får väl ge Arbetsförmedlingen en ny chans. Det är liksom sista utvägen och även om jag inte vill så ser jag ingenting annat. Registrerade mig i går kväll och inom 14 dagar måste jag ha besökt dem nere i stan. Känns som att jag drar dit om 13 dagar!

Idag testade jag Hårtrikologi! Efter allt jag gjort med mitt hår blev jag förfrågad om jag ville genomgå en hårbottenanalys och tillföra vitaminer i håret och det lät ju kanon så jag tackade ja. Alltid kul att unna sig själv någonting.
Hårtrikologi är främst till för sådana som har problem med håravfall och med hjälp av olika vitaminer väcks de vilande hårsäckarna och man har chans att få håret att växa igen.
Det var i alla fall så jag uppfattade det när jag satt i ångmaskinen och läste informationen.

Jag fick se min hårbotten 200 gånger förstorad och det var.. ÄCKLIGT!! Jag ville inte titta när hon skulle visa hur skadade mina hårstrån är efter all färgning och var livrädd att det skulle komma löss gående. Hade det gjort det hade jag fått se ett fem centimeters monster och jag hade garanterat kräkt rakt ut!

Det var i alla fall det skönaste jag fått gjort på länge och massagen ska vi inte snacka om. Höll på att somna flera gånger så skönt och avslappnande det var och var totalt utmattad när jag kom hem.

Detta blev en bra dag!




Welcome to the dark side

shoreline1

Det är så otroligt lätt att avsky måndagar. På två dagar har man lyckats bli totalt försoffad och vill ingenting hellre än att bara få ligga kvar under täcket, i värmen och lyssna på regnet utanför.
Speciellt nu när det är mörkt vill man bara kasta väckarklockan (mobiltelefonen med andra ord) hårt in i väggen och somna om.
Det fungerar inte så! Man måste ändå dra sig upp och det är väl just det som är så otroligt irriterande, att man måste. Jag avskyr "måsten" och brukar trotsa dem men när det gäller jobb så vinner man ingenting på att spela rebell. Tyvärr..

Jag var seg fram till lunch idag och så länge brukar jag inte behöva vänta. Kan bero på att man går upp tidigt på morgonen för att städa. Jag som hatar att städa, det är mina rum tydliga bevis på.
Hade jag gått upp för att hämta storlek 43 till Jonas, 23 hade jag garanterat studsat upp ur sängen.
Men sån flyt får man inte ha!
Intressen spelar liksom ingen roll. Man ska ha svart på vitt att man pluggat en massa onödiga ämnen eller tre års erfarenhet av att knappa in siffror på en kassamaskin för att få arbete.
That's the way it is..





Är det en vanlig dag?

charlotte

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag för det är Lottas födelsedag, hurra, hurra, hurraaaaa.


Anledningen till att ni ser en bild på mig idag är helt enkelt för att det är min dag.
För tjugo år sedan föddes en liten prinsessa som någonstans på vägen färgade sitt hår svart och slutade vara snäll.
Nädå, så illa är det inte ändå..

Vaknade av ljuvlig sång imorse av mamma och pappa. Vitlöksångorna störtade emot dem så idag blir det till att kränga persilja!

Vad kan man säga egentligen? Mitt tjugonde år lär inte förändra mig så mycket som jag kanske kunde önska men jag får i alla fall handla på Systembolaget och findrickare som jag är lär jag ha nytta av det.

Släktkalas ikväll och utgång på det (???) så är jag helnöjd. Den stora festen får vänta till Matilda är på hemmaplan igen.

Tusentals tack till Andy som ringde bara sekunderna efter 00 inatt och lika många tack för mess och gratulationer. Det betyder mer än presenter!

In the newspaper, twice!

deadman

Inte så lätt att behålla fötterna på jorden när man förgyller dagstidningen TVÅ gånger på en och samma dag. Hur många lyckas med det?!
I fredagsbilagan beskrivs jag som sund (nu för tiden) i en intervju om hur jag hanterar "dagen efter", alltså dagen efter fest.
Dessutom ska ju alla veta att jag fyller 20 år imorgon så även det står i dagens tidning.
Jag är ju typ.. almost famous!

Idol, rocktema, I like! Fick mig tillsammans med Emma att brainstorma fram rocktema på min födelsedagsfest! Hur coolt är inte det?!
Nu ska det fixas massa rockmusik! Jag avskyr att inte äga ett nedladdningsprogram alltså!

Vitlöksplanka till middag idag med Emma och Rebecca på restaurang. Nya smakupplevelser alltså.. lökringar hade jag aldrig testat förut men det var fiiiiint.
Med tanke på priset ville man gärna klämma ner allt men det GICK alltså inte. Känns som att jag kommer vara mätt till nästa födelsedag och lukta vitlök ungefär lika länge. Det läskiga är att man inte luktar det själv men förpestar hela bilen på vägen hem.
Tur man inte planerar att få hångel i helgen.





Jag ÄR god!

friendship

På väg hem från stan idag fann jag en gråtande flicka i ett träd. Jag förstår fortfarande inte hur hon lyckats komma upp dit men hon kom i alla fall inte ner och satt och skrek efter sin mamma som inte syntes till någonstans.
En del av mig ville gå raka vägen förbi. Ni vet den där delen av mig som inte gillar barn och som känner att hon säkert lär sig en läxa om hon får sitta där några timmar.
Men när jag kom närmre och såg hur liten hon var och hur hon liknade mig som barn (då när jag var blond och söt innan någonting annat skedde) kunde jag inte låta bli att hjälpa henne ner.
Det var som att stå utanför min egen kropp och titta på en god människa som bad flickan att släppa grenen hon höll så hårt om för att istället ta tag om min hals.
Det var som att jag faktiskt någonstans långt därinne kände att det finns en mamma någon gång i framtiden. En mamma som lyckades få flickan att sluta gråta och skratta åt att jag aldrig skulle klara att klättra så högt.
Det är nog på tiden att jag känner att jag någon gång, långt, långt, långt in i framtiden skulle kunna skaffa mig en liten sån som skriker efter mig då hon fastnat i ett träd och vill komma ner.

Förlåt för att jag är jag

romance1

Jag har aldrig riktigt känt att jag passar in. Ni vet sådär klockrent som man gärna vill göra.
Redan på lågstadiet umgicks alla tjejer med varandra men inte jag. Jag var inte ensam, jag var bara med killarna istället och jag var inte ens någon pojkflicka egentligen. Jag var snarare en riktig prinsessa som inte tålde lite skit under naglarna. Så jag var inte killarnas polare, jag var deras flickvän.
Jag minns att dem ringde efter skolan och frågade chans och jag sa alltid ja och så var man tillsammans följande dag. I alla fall för dagen innan någon av oss gjorde slut och allt var okej.
Det var så mycket enklare då när man inte brydde sig utan bara körde på.

På mellanstadiet ville inte killarna ha tjej längre. Dem umgicks bara med varandra och spelade fotboll och utan en tjejkompis i ryggen blev det ganska ensamt. Jag fick ju tjejkompisar och så men gillade aldrig spelet bakom ryggen. Skitsnacket var aldrig någonting för mig och snackade man inte skit blev man den dem snackade skit om.

På högstadiet var det viktigt att göra allt för att passa in och jag var aldrig villig att göra sånt. Jag var inte villig att klä mig som dem, gå hand i hand med tjejer för att det var "inne" att göra så eller testa rökning och sprit för att det ansågs vara coolt.
Mamma kallade mig mogen och jag avskydde det. Jag ville vara en av dem men ändå inte.

På gymnasiet fick man en chans att börja om på nytt eftersom man då hamnade i en helt ny klass där ingen visste något om en. Det funkade inte för mig det heller. När man känner att man inte kommer överens med en enda i en hel skolklass blir man övertygad om att felet ligger i en själv. Jag trivdes inte bland modetöntarna vars största problem var att väskan inte matchade skorna. Jag trivdes inte med studen för att jag helt enkelt inte var lika smart som dem.
Jag trivdes inte med dem och jag trivdes inte med mig själv.

Mycket möjligt att jag i hela mitt liv bara hamnat i fel sällskap men varför hamnar alla andra rätt och inte jag?

Inte förrän nu känner jag att allting är klockrent. Jag tvingas inte umgås med människor varje dag som ser ner på mig helt utan anledning. Jag har mina vänner som finns där i vått och torrt och trots att jag inte förstår varför dem finns där så uppskattar jag det.

Det tog 20 år för mig att bli lycklig men OJ så lycklig jag blev och utan alla erfarenheter skulle jag inte vara den jag är idag. Då skulle jag också vara en sån som ser ner på människor som inte är som jag. Då skulle jag också vara sån som jag lovade mig själv att aldrig bli.






Back on stage

lovin3

Bil + Ullared + Ge-Kås + Emma + Charlotte = KANON!

Igår vid 12-tiden packade vi in våra väskor i bilen och gav oss iväg på ännu en road-trip. Helt utan problem hittade vi till Ullared och snart hade vi dessutom fått parkering och kundvagn och tog stadiga, enorma, snabba steg mot entrén.
Väl inne tog det ungefär en timme innan man hade vant sig vid att folk är helt galna på det där stället. Massa, massa, massa kvinnor som trängs och armbågas för att få så mycket som möjligt så billigt som möjligt.
Vet inte hur många gånger mina hälar blev överkörda av tanter som halvsprang som i trans och jag vet inte hur många gånger någon knuffade mig med sin kundvagn för att komma förbi.
Visst, jag gillar att shoppa men jag är definitivt inte den där aggressiva shopparen som ska ha saker till varje pris. Jag manglar inte ner någon unge för att komma fram snabbare.
Jag släppte istället förbi alldeles för många innan jag förstod att vänlighet inte lönar sig på Ge-Kås.

Män kryllade stället också av men dem är liksom lite mer laid-back, softa. Deras jobb var mer att se efter ungarna och kundvagnarna när fruarna trängde sig framför varandra.

Slutsumman blev i alla fall ungefär 1300 kronor och det är jag fullt nöjd med.


Varberg, ett riktigt mysigt ställe som jag mer än gärna besöker fler gånger. Riktigt soft vandrarhem, god mat så jag och Emma sov riktigt gott i vars en våningssäng inatt. Fick in den där riktiga lägerkänslan och då var det nog det roligaste lägret jag varit på.

Vi planerade att besöka Ge-Kås även idag så vi drog oss upp 06.45 (jag i alla fall) i morse och gjorde oss redo. Väl på parkeringen, utan kundvagn insåg vi att kön IN på varuhuset säkerligen skulle ta mer än två timmar så vi nöjde oss med småaffärerna runt omkring för att sedan dra oss hemåt.

Ikväll är det party party!


Sund eller sunk?!

lovin2

Blev intervjuad på stan idag. Dem ville ha reda på hur man hanterar "Dagen efter". Typ om man kränger massa goda grejer och myser framför tv.n hela dagen eller om man tränar, badar bastu och äter nyttigt.
Kändes som att jag ljög när jag berättade att jag alltid vaknar tidigt, går en promenad och äter havregrynsgröt för att sedan träffa Emma på kvällen (när hon vaknat) och kränga sallad.
Men det är ju faktiskt så! Så jag är alltså sund.. inget sunk här inte..
Hahaha, jag?, sund?.. shit

Emma verkade lite depp igår och eftersom jag fick energi igår natt gjorde jag i ordning en skiva som heter EmmsChulls Volume 1. och skrev ihop några tips på saker som gör höstmörkret lite ljusare.
Jag hoppas att det var en lagom krydda på vardagen när hon hade den i brevlådan efter jobbet idag.
(Och så kallar dem mig kylig?? Tss!)

Skrev även ihop sju stycken CV som jag nu skickat till alla Håkansson, Scorett och Nilsons jag kunde finna i närheten av Landskrona. Visst, man kanske inte får svar men jag får definitivt inte svar om jag inte skickar ut dem.

Enligt Veckorevyn är det ute att dricka Cafe Latte men den ger jag inte upp. Fika med Almedina gjorde även denna dagen så bra som den kunde bli.




You make me say this

lovin1

Äntligen! Det var längesen jag var riktigt nöjd med mitt hår men nu är jag där. Tacka vet jag Ann-Margreth!
Hår är en sån grej som gör så otroligt mycket på en person. Rätt frisyr kan rädda många mindre vackra utseenden.
Jag har aldrig varit för snaggade killar. Det ska vara hår! Inte den där korta, välfriserade frisyren utan den där vildvuxna, ovårdade typen. Gärna lite skäggstubb också!
De flesta som är snaggade passar faktiskt otroligt mycket bättre med lite hår på huvudet men det är väl enklast att bara kapa av skiten.
Dem slipper i alla fall morgonfrisyren (ni vet den där som visar exakt vart kudden varit placerad i nacken) och den är ju otroligt avtändande.

Efter helgens äventyr lyckades jag dra på mig en riktig förkylning som lamslagit mig hela veckan. Nu är det på bättringsvägen. Antingen det eller så börjar det lukta lördag och på lördagar måste man vara frisk och laddad för fest.

Denna helgen blir bättre än många andra. Jag och Emma drar och satsar på riktigt seriös shopping på Ge-Kås i Ullared. Det kliar redan i fingrarna och en shoppinglista är skriven.
Mamma är där idag med alla (3) mina mostrar. Känns nästan som att jag sitter och väntar på jultomten här. Skulle dock inte förvåna mig om hon gömmer undan det mesta till min födelsedag nästa vecka.
Ja gott folk, nästa vecka fyller Charlotte 20 år. Gaaaaaah!



Biljettautomater är bra, där är det vinst varje gång.

Ilove

En av våra grannar på Hultsfredsfestivalen besökte något ställe varje kväll där det i princip var "dansa och slåss" som gällde. Alltså.. hoppa, fäktas och armbågas till musik.
Det kändes som att jag och Emma hamnade mitt i en sådan smet igår på Vinylgolvet. Aldrig har jag slängts och blivit så köttad på ett dansgolv samtidigt som jag inte kunde sluta skratta. Det var helt galet men galet kul.
Resultaten idag är svullen hand och vrickad fot vilket är ganska acceptabelt.

Fulla killar är lätta men samtidigt hur dryga som helst. Att komma fram och försöka se snygg ut och dra någon ramsa som "shlit vla flina öglon dlu hlar" går INTE hem.
Jag önskar att fler vågade gå ut nyktra.. eller i alla fall med liiite mindre sprit i kroppen så att man kan fråga "Vad heter du?!" utan att få som svar"Jag vet inte, vart är jag?!"

Dessutom, kära nån vad det ska vara svårt att förstå att man aldrig, aldrig, aldrig någonsin får stå där hemma och fixa till sig från topp till vader, det snyggaste, hetaste modet för att sedan dra på sig ett par vita sockor i all hast. Det håller inte!!
Vita strumpor som dessutom kommer från Team Sportia kan möjligtvis funka i pjäxorna i fjällen eller undantagsvis en bakissöndag. Aldrig på ett uteställe.
Allt är bra och så sätter man sig ner ett tag för att småsnacka lite då ett vitt sken nerifrån bländar mig. Nej tack!



Om det bara fanns en

notebook

Igår kväll jobbade jag på Teatern. Alltid lika skoj att vakta lite jackor och snacka massa skit med Almedina under föreställningens gång.
Vi var dock inte beredda på att de medverkande skulle vara otroligt heta trots skummaste kläderna så idag blir det till att göra sig lite extra fin.
Det var svårt att tipsa om bra uteställen i Landskrona när det står tre killar från Stockholm framför en. Eller ja, det var omöjligt för det finns inga bra ställen här. Inte enligt mig så jag höll mig i bakgrunden när Almedina tipsade om några superbra pubar som inte alls är bra, dem lär ha spenderat natten med 60+ gamla gubbar som haft alkohålproblem alldeles för länge.
Hoppas inte minerna blir alltför sura idag.

Jag är kanske hård mot den här lilla stan men jag är trött på den och trivs inte alls här så då tänker jag inte stå och ljuga att vi har skitballa pubar som äger på fredagskvällarna.

Idag besökte mamma, pappa och jag det nya stället Familia. Riktigt skönt med lite omväxling då man hittar blind på våra andra köpcentra och jag hittade dessutom en helt ny outfit inför ikväll.
Jag satsar på slips till kvällens galna utgång.

Så, efter ännu mera jobb drar man vidare till Therese på ännu en (??) inflyttningsfest och hoppas att natten blir underbar.



I know better

headache2

Jag älskar dagar då jag fikar och handlar någon ny tröja eller två som ska hänga fint i garderoben. Jag får ut mer än kläderna på något sätt. Det känns bra i själen!
Idag blev det en väldigt lyckad tur på stan. Har länge letat efter brett läderarmband och idag fick jag minsann tag i ett. Klockrent!
Dessutom fick vi (jag och Almedina) reda på att vi ska jobba på Teatern imorgon. Det har jag absolut ingenting emot eftersom vi har haft sjukt skoj i kulisserna förut. Lär bli likadant även denna gång eftersom Almedina alltid lyckas göra en på strålande humör. Hon har den förmågan, att alltid vara ett enda stort leende, ett enda stort solsken. Det diggar jag!




Cause I'm a rocker, yes I am

rocker

Jag fällde inga tårar eller någonting när jag såg hårlockarna falla igår. Det känns faktiskt riktigt befriande och eftersom vi inte tvingades raka av någonting har jag nu ändå hår långt nedanför axlarna.
Jag är långt ifrån klar med mitt hårprojekt men nu är i alla fall första steget tagit.



Hair go bye bye

bald

Nu har jag fått känna på att vara riktigt långhårig ett bra tag och oj vad roligt jag har haft. I samma veva som löshåret åkte i började jag och Emms festa tillsammans och året som följde blev det roligaste jag någonsin haft. Då är det väl inte så konstigt att det känns lite vemodigt att håret ska klippas av idag?!
Tänk om det roliga satt i håret och att jag nu återgår till det där trista livet som korthårig.

Jag gillar förändringar så det ska samtidigt bli skoj att se hur detta slutar. Klockan 16.00 sätter jag mig i frisörstolen, någon minut senare kommer jag höra saxens shoff och sekunder därpå kommer jag att få se hårlockarna falla till golvet.

Jag ångrar att jag inte förberedde frisörskan på en riktig hårkatastrof och jag blir riktigt imponerad om hon lyckas få det här att se okej ut.




Can you keep a secret?

headache

Läste på Aftonbladet att Idol-Ville berättar allt om sin hemliga pojkvän. Hur hemlig är han då egentligen?
Det står någonting om Ville varje dag. Det ena mer ointressant än det andra.
Jag undrar om någon går in och läser hela artikeln, följer Villes liv.
Han har ett liv precis som alla andra och skulle man börja gräva runt i allas förflutna hittar man någonting unikt, någonting läsvärt hos alla.

Jag har hemligheter som ingen vet. Småsaker liksom som ingen har någon nytta av att veta. Jag tror att man aldrig någonsin ska avslöja för mycket för någon. Det blir liksom ointressant då..
Jag tror inte heller att jag vill veta allt om någon. Behåll mystiken! Det blir mer spännande så!

Sen bär jag på hemligheter som jag tror folk skulle vilja höra om. Men jag överraskar hellre senare..

Jag tror faktiskt inte att det finns en enda som vet allt om mig. Inte ens jag själv vet allt. Och det blir bäst så!




Toppa det!

drunk

Det är underbart med lördagskvällar som blir klockrena. Jag har haft många sådana och igår var det dags för ännu en. Jag och Rebecca klarade oss fint på vår egen förfest och Emma bangade inte att ansluta trots att klockan blev mycket. Sånt gillar vi!

På utestället stämde allt. Musiken, folket och stämningen och jag tror att mina partybabes hade precis lika skoj som jag för som vanligt blir det lätt att man tappar bort varandra lite då och då.

Trots tåget hem alldeles för sent (tidigt) mår jag utmärkt idag. Halv sju klev jag in genom ytterdörren, slocknade nästan på väg upp för trappan och vaknade tre timmar senare utvilad, kry och på strålande humör. Helt otroligt efter en så galen natt.

Tackar!

Detaljerna sparas i säkert förvar!