Welcome to the dark side

shoreline1

Det är så otroligt lätt att avsky måndagar. På två dagar har man lyckats bli totalt försoffad och vill ingenting hellre än att bara få ligga kvar under täcket, i värmen och lyssna på regnet utanför.
Speciellt nu när det är mörkt vill man bara kasta väckarklockan (mobiltelefonen med andra ord) hårt in i väggen och somna om.
Det fungerar inte så! Man måste ändå dra sig upp och det är väl just det som är så otroligt irriterande, att man måste. Jag avskyr "måsten" och brukar trotsa dem men när det gäller jobb så vinner man ingenting på att spela rebell. Tyvärr..

Jag var seg fram till lunch idag och så länge brukar jag inte behöva vänta. Kan bero på att man går upp tidigt på morgonen för att städa. Jag som hatar att städa, det är mina rum tydliga bevis på.
Hade jag gått upp för att hämta storlek 43 till Jonas, 23 hade jag garanterat studsat upp ur sängen.
Men sån flyt får man inte ha!
Intressen spelar liksom ingen roll. Man ska ha svart på vitt att man pluggat en massa onödiga ämnen eller tre års erfarenhet av att knappa in siffror på en kassamaskin för att få arbete.
That's the way it is..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback