Back on stage

lovin3

Bil + Ullared + Ge-Kås + Emma + Charlotte = KANON!

Igår vid 12-tiden packade vi in våra väskor i bilen och gav oss iväg på ännu en road-trip. Helt utan problem hittade vi till Ullared och snart hade vi dessutom fått parkering och kundvagn och tog stadiga, enorma, snabba steg mot entrén.
Väl inne tog det ungefär en timme innan man hade vant sig vid att folk är helt galna på det där stället. Massa, massa, massa kvinnor som trängs och armbågas för att få så mycket som möjligt så billigt som möjligt.
Vet inte hur många gånger mina hälar blev överkörda av tanter som halvsprang som i trans och jag vet inte hur många gånger någon knuffade mig med sin kundvagn för att komma förbi.
Visst, jag gillar att shoppa men jag är definitivt inte den där aggressiva shopparen som ska ha saker till varje pris. Jag manglar inte ner någon unge för att komma fram snabbare.
Jag släppte istället förbi alldeles för många innan jag förstod att vänlighet inte lönar sig på Ge-Kås.

Män kryllade stället också av men dem är liksom lite mer laid-back, softa. Deras jobb var mer att se efter ungarna och kundvagnarna när fruarna trängde sig framför varandra.

Slutsumman blev i alla fall ungefär 1300 kronor och det är jag fullt nöjd med.


Varberg, ett riktigt mysigt ställe som jag mer än gärna besöker fler gånger. Riktigt soft vandrarhem, god mat så jag och Emma sov riktigt gott i vars en våningssäng inatt. Fick in den där riktiga lägerkänslan och då var det nog det roligaste lägret jag varit på.

Vi planerade att besöka Ge-Kås även idag så vi drog oss upp 06.45 (jag i alla fall) i morse och gjorde oss redo. Väl på parkeringen, utan kundvagn insåg vi att kön IN på varuhuset säkerligen skulle ta mer än två timmar så vi nöjde oss med småaffärerna runt omkring för att sedan dra oss hemåt.

Ikväll är det party party!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tackar för en jevligt underbar helg!

2006-10-17 @ 14:33:13
Postat av: Empe

Du har helt rätt, det blir man oxå himla glad för!! :-) Och jag tackar så väldans mycket. Men måste tyvärr meddela att jag inte kan komma!Ska på 25årsfest just den kvällen! Men springer kanske på varandra i stan?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback