Two sides of every story

dogcat

Ett sätt att se det..

Miss Cold! Det är jag! Jag har hemsk humor, skämtar otroligt mycket på andras bekostnad, mer än jag borde och jag vet om det.
Jag kan inte se andra gråta och ser snett på dem som ändå får för sig att lipa inför mig, jag fäller inga glädjetårar för andras skull, jag gråter aldrig inför någon annan och om en tår skulle försöka tränga sig igenom i min ensamhet ger jag mig själv onda blicken i spegeln och stänger av totalt.. likgiltighet är min grej!

Jag ger inte folk en andra chans, vägrar ha överseende med småfel, lyssnar verkligen inte på typiska kärleksproblem. Känner att jag inte har tid att lyssna på ältande brudar med ilands-problem.
Jag säger inte det folk vill höra och får höra dagligen att jag är kylig.
Jag ger sanningen och inte "klart han vill ha dig fast han inte hört av sig på tio dagar, han har nog varit av med mobilen bara.."

Jag tåler inte beröring, kramar och fina ord och ger aldrig något av det själv.

Tar inte åt mig när folk säger att jag är kylig för jag har accepterat det för längesen.
Take it or leave it!



Ett annat sätt att se det..

Jag håller allt jag lovar för att inte såra någon.
Jag ler alltid åt butiksbiträden och tackar säkert för många gånger bara för att jag kanske förgyller deras dag på minsta lilla sätt.
Jag ställer alltid upp och lyssnar på de människor jag bryr mig om nästan oavsett problem. De jag bryr mig om vet att jag finns där.
Jag bråkar aldrig med mina föräldrar för att jag vet bättre än så. Jag vet att de förtjänar bättre än så.
Mitt hjärta blöder för saker som ingen annan bryr sig lika mycket om. Som en skadad fågel på vägen eller en hund med hemsk ägare.
Jag uppskattar inte julafton för att jag lider med dem som inte har det lika bra som jag.
Jag säger kanske aldrig att jag tycker om folk men det är endast eftersom jag tycker att handling säger mer än ord. Spontana sms bevisar att man tänker på någon och kan man få en större komplimang än så?

Det är lätt att bli den som folk säger att man är. Jag tänker aldrig glömma att jag bara är jag. Lite av det goda och lite av det onda.
Jag är Charlotte, jag är bara människa, jag kan inte bli något annat än det här..

Det finns två sätt att se på allt..



Kommentarer
Postat av: Emmo

Att du inte ger folk en andra chans är årets lögn o det vet du när du tänker efter.

2006-11-01 @ 16:56:49
Postat av: Empe

Tror bestämt att vi är ganska lika, men på olika sätt..om du förstår vad jag menar? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback