Jag som såg våren komma

pingpongs

För bara dagar sedan hoppades man på att våren var här för att stanna. Nu faller snöflingor stora som pingisbollar ner över Landskrona, ska vi behöva välkomna vintern igen?
Jag behöver inte bege mig ut, jag tar istället världens längsta dusch, slänger in maskin efter maskin tvätt och dricker varm choklad. Det är allt jag behöver göra en dag som denna. Kan inte hjälpa att jag tycker det känns lite, lite skönt att vara ledig när det är ruskigt kallt ute.

Jobbletandet påbörjas denna veckan och jag har redan fått nys om några stycken. Det gäller att inte vara alldeles för kräsen men hos Arbetsförmedlingen anmäler jag inte mig i första taget. Jag har lyckats bättre på egen hand förr och jag orkar inte med deras informationsmöten och datakurser. Inte förrän jag blivit riktigt desperat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback