Jag är helt enkelt inte den arbetslösa typen

i want a job

Sitter på pappas jobb och skriver ut cv efter cv. Curriculum Vitae som det så fint heter. Jag är riktigt nöjd med resultatet, speciellt mitt "personliga brev" som jag i stället döpte till "Om den där Charlotte Andersson". Ger dem mig inte en chans efter att ha läst det så är det deras förlust. ¨
Jag står inte ut med att vara arbetslös och inte veta när nästa lön sätts in på kontot. Jag är dyr i drift, jag vill fika, shoppa och spendera pengar jag tjänat ihop alldeles på egen hand.
Dessutom är det riktigt tråkigt att bara strosa runt hela dagarna. Att vakna när man vill och göra precis vad man känner för hela dagarna i ända är inte så lyxigt som det låter, inte utan pengar i alla fall.
Nu får jag snart bege mig hemåt för att så småningom dra mig till Helsingborg där det bjuds på teater ikväll. Fina grejer!

Kommentarer
Postat av: Malou

Hey sweetie, jag vågar påstå att jag är riktigt bra på att söka jobb och framförallt att skriva CV, jag hjälper dig gärna om det skulle behövas. Bara att maila över. puss

2008-03-06 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback