På egna fötter



Helt plötsligt sitter jag här, i min drömlägenhet. På obestämd tid men just här och nu är den nästan min. Jag måste lära mig laga mat, jag tog med mig en stor kokbok hemifrån. Vad sägs om Indisk biffcurry eller kanske ostgratinerad kassler? Idag får det nog bli pizza...
Jag har hängt upp mina kläder, ställt alla mina skor på plats och packat upp kastrullerna. Ikväll ska jag njuta av ensamheten, tystnaden och av att kunna göra precis vad jag vill. Ikväll ska jag njuta av att inte behöva göra någonting alls.

Jag måste ha världens härligaste släkt. Min mosters kalas blev klockrent med all sång och allt spex dem fixar och donar med. Det kan bara inte bli misslyckat med såna jordnära och härliga människor. Att "komma ut på landet och andas lite frisk luft" (som min mosters man alltid säger) kan faktiskt vara riktigt skönt då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback