Mardrömmarnas mardröm



När mamma frågade om jag skulle med och shoppa innan jag vaknat ordentligt i morse var jag så himla nära att hoppa ur sängen och hänga med på en gång. Någonstans på vägen la jag ner det projektet och insåg att jag borde hålla i pengarna lite, litegrann vilket jag aldrig hade gjort om jag hade följt med.
Det med min ekonomi kommer bli det största problemet för mig när jag flyttar hemifrån. Jag måste lära mig att kolla efter de billigaste alternativen, just nu går jag efter vad jag är sugen på. Jag måste dessutom få pengarna att räcka hela månaden och det blir klurigt eftersom jag gärna shoppar en del samma dag som lönen kommer.
Hela jag får ändra på mig, jag får ändra livsstil totalt och även om det kanske kommer bli svårt, jobbigt och megasvårt så vill jag så gärna. Jag vill bli vuxen, på riktigt. Jag är redo nu, jag är i alla fall redo att börja bli redo, redo att börja lära mig att överleva helt på egen hand. Det finns ingenting jag vill hellre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback