Som jag ska njuta

Tisdagar måste vara den drygaste dagen under veckan. På måndagen tror man att man har snappat upp nya krafter över helgen, på tisdagen inser man hur fel man hade, på onsdagen tröstar man sig med att det är torsdag i morgon och efter torsdagen kommer fredagen, den allra bästa dagen bortsett från lördagen. Söndagen skulle man haft två eller tre på raken av, nu blir det bara någon sorts nedräkning inför måndagen och där börjar vi om.

På torsdag börjar Landskronakarnevalen. Jag går den till mötes kluven och skeptisk. Jag längtar eftersom jag så fort jag bara kan tänker dra ner och äta langos, jag ser dock inte fram emot alla berusade medelåldersmänniskor som sitter med sina ungar i öltälten och jag idiotförklarar alla som tar med sina hundar.
Jag ska försöka blicka bort, jag ska försöka att inte bry mig. Jag ska försöka göra denna karnevalen till en av de bästa. Om jag inte trivs smiter jag bara upp i lägenheten och gömmer mig. Så enkelt är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback