Nattens händelser

iseedrunk

Kl 01.22 (en medelåldersman)

Kund: Hej, det är såhär att jag har en syster i Uddevalla. Jag har drabbats av en hjärntumör och skulle vilja att du ringer och berättar detta för henne, för jag klarar inte det själv.
Jag: Jag är hemskt ledsen men jag kan inte göra det.
Kund: Okej då, ha det kanon, hej då




Kl. 02.15 (en fjortisbrud OCH stockholmare, kan det bli värre?)

Kund: Nu får ni faaan koppla mig till nån taxi som är ledig på söder!
Jag: Jag kan tyvärr inte se vilka taxibolag som har lediga bilar men jag kan koppla dig till något av de mindre bolagen som kanske inte är fullt så upptagna som Taxi Stockholm
Kund: Ja alltså, det är bråttom
Jag: Visst, jag kopplar

Några minuter senare ringer samma tjej..

Kund: Men alltså, nu ligger min mamma på sjukhus så det är så himla viktigt att du kopplar mig till taxi som är ledig
Jag: Jag sms.ar gärna lite olika alternativ så kan ni testa er fram
Kund: Näää, bara koppla till nån där vi får tag i taxi, jag måste till min mamma på sjukhus NUUUU

Några minuter senare ringer samma tjej..

Kund: Meeeh kom IGEEEN nuuu. Nu ligger både mamma och min syster på sjukhus, nu får du faaan betala min taxi assåååå och inte koppla mig dit dem inte har några bilar. Jag måste ha taxi NUUUUU

Ungefär så såg min natt ut. Folk verkar ha missat det där med att förbeställa. Dessutom ska vi på nummerupplysningen veta precis hur många lediga bilar det finns och koppla dem till en av dem. Hur tänker folk??

Att ta bussen hem fyra i morse utan en droppe alkohol i kroppen var en upplevelse. Fulla tjejer med röda ögon och kvaddade frisyrer, sviniga killar med halvfulla vodkaflaskor. Det gjorde mig inte direkt festsugen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback