Jag är duktig.. ibland

inloveforreal

Yogan igår var... smärtsam.
Precis i början ligger man rak lång på mattan och hon säger med lugn och harmonisk röst i mörkret "känn efter hur ni känner er, hur kroppen känns, hur andningen känns" och jag tänker att jag känner mig ganska avslappnad, lite sömnig och lite ont i ryggen.
Efter några övningar (bland annat solhälsningen som tar kål på mig) i mitten av passet ligger man på samma vis och här är det meningen att man ska känna sig mer avslappnad och att andningen ska vara mycket lugnare och bättre än i början.
Hon säger samma sak och jag kommer snarare fram till att jag har mer ont i ryggen, jag andas snabbare än vanligt efter den himla solhälsningen och undrar vad klockan är.
Sen är det dags att stå på skuldrorna, under denna övningen ligger jag bara rak lång och stirrar på alla andra omänskligt viga människor som ser ut att ha sysslat med yoga sen födseln.
Efter 1h 45 min frågar hon en sista gång och ber oss jämföra känslan vi har i kroppen nu med den vi hade när vi kom.
Okej, jag har ont i alla leder i hela kroppen, jag vetefan hur jag ska kunna resa mig från mattan och jag flåsar som en gris.
Det är yoga det.

Kommentarer
Postat av: S A R A

haha så är det ibland ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback