I can't stop

jumponme

Småstädar lite då och då idag när jag får tid över. När jag inte sitter här vill säga. Andra maskinen tvätt är igång och jag är mätt efter lite nudlar och ett stekt ägg.
Ikväll bjuds det på kinamat då brorsan och Sandra kommer hit. Får väl bli som ett litet minifarväl innan brorsan drar till Thailand. En liten invigning på mina två veckor som ensamboende.

Ibland, sena nätter då jag ligger och stirrar upp i taket drabbas jag av lätt ångest över att jag faktiskt inte kan laga mat. Hur ska jag kunna göda en unge om jag inte ens kan göra någonting ätbart till mig själv. Jag som inte ens är kräsen.
Jag måste verkligen skärpa mig, inte för att det börjar närma sig med att skaffa barn (jag är inte särskilt förtjust i dem än) utan för att det lär ta ett bra tag för ett hopplöst fall som mig att mixa ihop någonting gott.
Så, de två veckor som kommer ska jag minsann smuggla med mig en eller annan kokbok (eller ta råd av mästerkocken mamma) och försöka, en gång för alla, att bli lite mer huslig, lite mer vuxen.
För det är ju megaskoj att laga mat.. eller?!

Kommentarer
Postat av: Jerk

skoj och skoj..det är roligare att laga mat till någon mer än en själv, men det är klart..när man kommit på en rätt att laga utan recept är det ganska kul..åtminstone om det blir gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback