You're just like an angel

blackis3

Ibland förvandlas jag till världens konstigaste människa med otrolig ångest i hela kroppen inför framtiden. All styrka liksom försvinner och det finns inga ord som kan beskriva någonting, jag kan inte säga vad det är, det bara är.
Ibland kan jag inte ens njuta av det jag har just nu för att jag oroar mig så för när det ska försvinna. Jag försöker stänga av allting men då blir det bara så mycket värre. Jag har saker jag bryr mig om som jag skulle kunna döda för att få behålla men jag är maktlös. Försvinner det så försvinner det och då står jag där, precis på den plats jag aldrig vill hamna.
Jag brukar förstöra saker och ting själv, då har jag i alla fall någonting att skylla på. Då vet jag i alla fall orsaken till varför det gått fel.
Jag ville inte fastna som jag gjort, jag ville inte bli så blind som jag blivit. Jag ville bara börja tycka om lite lagom så att det inte är så himla farligt om det skulle gå dåligt men nu sitter jag här, redan livrädd för den dagen det inte längre är vi.
Jag vill inte förstöra denna gången..

Kommentarer
Postat av: Anna

Charlotte, har du slutat på eniro? varför då?

2008-02-29 @ 20:13:34
Postat av: Malou

det där drabbar oss alla. promise. det är bara att rida ut ångesten och låta tiden gå. Jag och min pojkvän har varit ihop i 2 år och nu har den ärsta ångesten släppt och jag kan känna ibland när jag tittar på honom" wow, han kommer fanta mig nopg inte lämna mig" hehe. det ordnar sig!

2008-02-29 @ 20:18:44
Postat av: Pia

Kom att tänka på en dikt - passar just en guldtjej som du! Och som fått en stjärnsmäll mitt i självkänsle-centrat...

Tro på dig själv

Varför är det så svårt
att tro att man är bra,
att känna att just jag
är den jag helst vill va.

Nå´n annans kvalitéer
är sånt man bara vet.
Men uppskattning från andra
tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde
byta plats ett litet tag
och genom andra ögon
se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta
det du inte tror på nu
att det är helt fantastiskt
att det finns någon som du!

/Det är sant! Pia

2008-03-01 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback