Tumme upp för Alla Hjärtans Dag?

allahjärtans

Jag har svårt att bestämma mig. Vet inte om jag ska hata eller älska Alla Hjärtans Dag. Jag avskyr fortfarande alla hjärtformade chokladaskar som ligger vid kassorna och alla andra totalt fantasilösa presenter. Jag avskyr att det är så påtvingat, att alla älskar varandra mer än någonsin just idag.
Samtidigt som det måste vara den löjligaste dagen på hela året kan jag förstå dem som tycker att det är lite småmysigt. Denna dagen är en påminnelse om att visa sin kärlek då vi ofta glömmer bort att aldrig ta någon för givet.
Att visa sin kärlek en dag som denna behöver alltså inte kosta dyra middagar eller smycken. Det kan räcka med ett sms, en fika, en promenad, ett vykort eller en kyss. För visst är det de små sakerna som blir stora?
Så visst, gå gärna ut och ät på finfin restaurang med den ni hjärtar mest, glöm bara inte bort resten av världen. Din mamma, pappa, dina syskon, dina katter och hundar, de som finns där för dig varje dag. Han som kommer med posten, tågvärdarna som får ta all skit då det blir förseningar, hon som gör din cafe latte. De små och de stora, alla lika viktiga och unika.
Om det krävs en dag varje år då ni kommer på att ni ska visa er kärlek så ta denna dagen och gör ert absolut yttersta så har ni kanske säkrat era relationer ännu ett år. Eller se denna dagen som en början på ett nytt år, ett nytt år då ni minsann ska uppskatta alla nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback