Nej nej, ni är inte alls jobbiga, själviska, naiva och otroligt blåsta däruppe

marilyn

Förlåt om det finns några stockholmare därute som är helt okej, som inte lever i sin lilla bubbla och som inte tror att dem är viktigast i hela världen. Jag ber verkligen om ursäkt och menar ingenting illa med att skriva att jag inte är stockholmarnas största fan.
När man sitter i bilen och ringer till Eniro118118 får man ha överseende om vi säger "ursäkta vad sa du?". Det är ofta dålig täckning och man får aldrig glömma att vi absolut inte har en aning om vad ni söker innan ni kommer in till oss.
Det är inte lika självklart för oss som för er att ni söker en pizzeria eller en person i Kungens Kurva. Vi hör världens konstigaste namn, företag och adresser dagarna i ända och ändå ska man behöva stå ut med världens skitsnack medan kopplingen håller på att gå fram. Ja, vi hör er! Ni hör inte oss men vi hör er!
F och S låter likadant.
N och M låter likadant.
P och T låter likadant.

Är det svårt att svara på en enkel fråga som "Sa du S som i Sigurd?"
För vissa är det. Som för medelåldersmannen som sitter i bilen i centrala Stockholm och blir "totalt galen på dem inkompetenta idioterna som inte hör skillnad på S och F. Det kan väl inte vara så jävla svårt att prova båda alternativen på 2 sekunder om man nu inte hör."
Nej, jag tar inte bort kostnaden för att ni inte har tålamod nog att ta er den tid vi behöver för att hitta numret ni behöver för att överhuvudtaget kunna beställa mat.
Jag var ju på bra humör.. förut..




Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, så sant så sant.. Stockholmare ÄR spån! Det har jag alltid sagt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback