Jag hjärtar dig

Igår fick jag för mig att jag ska flytta hemifrån, fort som bara den. Insåg att jag aldrig kommer kunna spara pengar så länge jag bor hemma utan måste nog tvingas bli ekonomisk i stället.
Gick genast in på alla möjliga hemsidor för att se vad som finns ledigt i Landskrona (lägger ner Helsingborgsprojektet ett tag) men det var inte mycket att komma med och dem som finns lediga är alldeles för dyra och ligger på helt fel ställen.
Om detta ska gå vägen måste jag ändra inställning till mitt jobb och börja ta på mig väldigt mycket mer tider än jag gör just nu. Därför klev jag upp i morse med inställningen att det blir vad man gör det till.
Alla samtal hittills har gått alldeles utmärkt och jag känner mig till och med på riktigt bra humör. Jag kan till och med vara trevlig och jag har med tiden här insett att skratt smittar av sig. Så gott som alla skrattar tillbaka hur enkelt som helst så skratt är mitt vapen mot de sura stockholmarna. Skratt står dem inte emot, skratt knäcker dem.


Kommentarer
Postat av: Jerk

Ne, vi måste kunna stå emot skratten..vi måste orka fortsätta vara överlägsna och dryga ;)

Postat av: Mimmi

Min soffa står ledig :D hehe

2008-02-14 @ 20:27:42
URL: http://mimmigren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback