Jag har mina dagar

getaroom

Jag vet inte om jag är lite mer av en ensamvarg än andra men vissa dagar vill jag spendera under täcket i min ensamhet.
Idag då jag känner mig lite halvkass passar det alldeles utmärkt att inte duscha, ta på sig sina allra minst attraktiva kläder, sätta upp håret i en knorr och glömma alla måsten och hela världen runt omkring.
Jag har mest legat i sängen och stirrat upp i taket. Funderat över vad jag skulle vilja ta tag i så fort jag kommit ur den här svackan. Funderat över hur jag måste göra för att än en gång satsa på att bli den jag vill vara. Funderat över hur jag ska göra för att inte som åttioåring ångra saker jag aldrig gjorde.
Jag smågillar såna dagar, dagar då jag bara kan filosofera och drömma om framtiden. Och smida lite planer..
Jag är dock inte lika imponerad över att denna dagen skulle infalla sig en lördag. På lördagar vill jag vara laddad för fest.. eller i alla fall laddad inför någonting som inte innebär Melodifestival i mina svettiga myskläder all by myself.
Men det blir kanske inte så tokigt det heller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback