Jag är tuff

nyattityd

Jag mjuknade, jag lät mig själv vara lycklig där ett tag för att jag kanske fick för mig att jag förtjänade det men nu vet jag bättre än så. Det hårda skalet måste dras på och käkarna ska bitas ihop.
Ena sekunden känns det lugnt. Som att detta var det bästa som kunde hända. Som att allt kommer lösa sig och bli bättre än någonsin. Som att det inte blir några svårigheter att få nytt jobb. Som att jag trots allt blev alltmer bitter på Sveriges befolkning.
Andra sekunden kan jag knappt andas. Ångesten och känslan av misslyckande är hemsk och jag minns hur dåligt jag mådde och hur svårt det var att hitta arbete förra gången. Jag vill inte ta jumbosteg tillbaka och börja söka sommarjobb. Jag vill inte!
Jag tycker inte att jag kräver mycket. Just nu hade jag trivts utmärkt med att tralla runt på Gina Tricot, sätta skorna tillrätta på Scorett eller hjälpa folk i någon annan klädesbutik. Ska det vara så svårt?


Just idag ger jag ingen energi åt att gräva ner mig eller ha ångest över vad jag ska ta mig till. Just idag tar jag varje timme som den kommer, städar, tvättar, läser och skriver. Just idag orkar jag inte mer..


Kommentarer
Postat av: erika

fin blogg. kikar in imorrn igen :)

Postat av: Jerk

Det ordnar sig..det ordnar sig alltid och klart att du ska vara lycklig..du får se det positivt, nu kanske du snart glömmer att alla 08:or är självupptagna besserwissrar :)
Tror det kommer gå bra för dig..

2008-02-27 @ 15:31:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Pia

Du kommer att hitta något mycket bättre, där du kan blomma ut på riktigt.

2008-02-27 @ 16:26:29
Postat av: Mimmi

Jag vet att du kommer hitta något bättre snart.. Kan kanske fixa i sommar på Allers? =)

2008-02-27 @ 17:28:13
URL: http://mimmigren.blogg.se
Postat av: marie

Var är yttrandefriheten i Sverige!
Nu står ju verkligen 08:orna inte i hög kurs.

Stå på dig! För du är verkligen bra!
Häslningar och kramar från gudmor Marie

2008-02-27 @ 20:52:36
Postat av: Malou

Sweetie!
Jag hoppas att du hittar dit där du verkligen kan göra underverk. Du har massor med bra energi och det är menat att du ska göra nåt bra! Promise!

2008-02-28 @ 08:39:28
Postat av: Erica

Tråkigt att du inte är hos oss längre!! Kommer att sakna dig...

Med din härliga utstrålning så måste du ju bara få ett superjobb på nått schysst ställe ! :) Njut av din ledighet så länge. (Lite avis är man ju. :)

Kram, Erica

2008-02-28 @ 18:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback