Eller bara påträngande?

tutupink

Så ofta jag får tillfälle shoppar jag. Oavsett hur min budget ser ut kan jag bara inte sluta. Det är långt kvar till lön och just nu förstår jag inte hur jag ska klara det. Visst har jag pengar att leva för men jag kan absolut inte shoppa mer nu och när jag vet att jag inte kan blir viljan ännu starkare.
En grej jag tänkt på som förändrats på bara de senaste åren är att många expediter verkar ha gått charmkurser. Vissa lyckas utmärkt, dem får mig till och med att tro att dem på allvar bryr sig om i fall jag ska ut och festa i helgen eller inte.
Andra lyckas inte fullt lika bra och då känns det bara falskt och påträngande. Då var det bättre förr när dem knappt sa hej när man kom in genom dörren och lät en vara under hela tiden. Då dem inte sa ett ljud när man lämnade pengarna, fick sitt kvitto och gick därifrån.
Mycket hellre det än att dem tar en under armen när man kliver in och frågar tusen små frågor om vad jag tänker köpa och vad jag ska köpa att ha till det jag inte ens tänkte köpa från början.

Jag är kanske en bakåtsträvare men min shopping fixar jag utmärkt på egen hand och skulle jag inte göra det så frågar jag. Låt mig va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback