Det ljuva livet

vivi

Tänk om vi levde i sån lyx att man jobbade två dagar i veckan för att kunna njuta av resten. Om livet kunde bestå av någonting annat än en enda evig väntan och längtan på kommande fredagar. 
Så länge jag kan minnas har hela min familj ätit tillsammans på fredagskvällarna och jag älskar det. Att sitta och lyssna på brorsans historier och mammas skratt blandat med pappas torra humor, mycket mer än så begär jag inte. 
Skratt får man aldrig nog av så då passar det alldeles utmärkt att vi numera även gästas av Sandra, ingen kan skratta som hon. Det är skönt med jordnära människor, människor man bara kan vara med, människor som alltid skiner som en sol. Såna människor välkomnar man gärna till familjen Andersson. 
Att hon dessutom behandlar min brorsa så som han förtjänar att bli behandlad (bäst i hela världen) ger henne bara ännu några extrapoäng. 
Ikväll hoppas jag på lika mycket skratt som vanligt och kanske ett eller annat sällskapsspel? Mycket bättre än så blir inte en fredag..


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback