Man ska inte ropa hej

cykla

Jag trivs redan utmärkt på mitt nya jobb och jag börjar jobba på måndag. Det är lätt för andra att säga Usch till fabriksarbete men just nu känns det som ett drömyrke för min del.
Det tar sex minuter att cykla dit och hur skönt är inte det? Plus, minus några minuter beroende på väder, vind och luft i däcken men det är ingen cykeltur jag tänker beklaga mig över. Jag tänker le åt människorna som står på tågperrongen och väntar på ett redan folkpackat tåg och njuta av att jag slipper pendla. Njuta av att jag slipper allt folk som jag inte står ut med tidiga morgnar.
Jag tänker njuta av veckorna jag börjar 06.30 för att jag kommer hem redan vid 15, nu till sommaren hinner även jag sola och ha det skönt.
Jag tänker njuta av dagarna jag börjar 15 för då hinner jag göra hur mycket som helst innan och jobbar dessutom inte alls på fredagarna.
Visst är jag medveten om att jobbet kanske egentligen inte passar mig alls och att det vissa dagar kommer vara megasvårt att ta sig ur sängen för att cykla dit men då lönen kommer är det värt mödan.
Jag är alldeles för beroende av pengar för att beklaga mig över jobbet som skaffar dem till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback