Lukta på våren

grilldags

En solig dag lever även en stad som Landskrona. Idag verkade alla ha tagit sig ner till stan för att fylla uteserveringarna och då känner man våren på riktigt. Jag hade kunnat sitta där i timmar och bara titta på folk och ja, det gjorde vi också, Emilie och jag.
På vägen hem luktade det grillat överallt och alla höll på flitigt i sina kolonier. Jag höll tummarna för att mina föräldrar skulle vara i full fart med det grillade lagom till jag kom hem men båda två låg och vilade och det luktar ingen mat alls. Tråkigt!
I denna familjen är det "vi har ätit en middag idag och då blir det bara något lätt till kvällsmat" som gäller men tjock som jag är vill jag gärna ha mat när jag blir hungrig. Dessutom blir jag så otroligt lättirriterad och grinig när magen börjar kurra och då är det inte direkt fil jag vill mätta den med.
Grillad grishals med pommes och någon kall sås hade suttit grymt fint nu...

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Den kommer.. Ska du med på inflyttningsfest hos tosse o jocke nästa helg? =)

Postat av: marie

Hej!
Synd att du inte var i Billeberga!
Där var det grillat med pommes, kall sås och vit vin!

Hälsningar Marie

2008-04-27 @ 18:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback