Lite The Killers, lite tangenter och lite juice

loveisright

Jag kan längta mig sönder och samman till en lördag. Speciellt såna lördagar som följer då det är fest som gäller.
Jag klär mina skyltdockor i olika outfits och kan inte bestämma mig för vilken jag ska köra på, jag ligger och funderar på hur jag ska ha håret trots att jag vet att det kommer bli det gamla vanliga och jag planerar vad som ska inhandlas på Systembolaget fastän jag egentligen vet att det kommer bli Piggelindrinkar, som vanligt.
Förberedelserna uppskattas lika mycket som festen och jag kan knappt bärga mig till imorgon då jag tänker göra Emilies hår hetare än någonsin.
Jag kan vara en riktig brudabrud ibland, då jag väljer att lägga allt annat åt sidan och låtsas som om val av klänning är det största problemet jag har. Det blir enklare så, det blir roligare så.

Jag skulle kunna gråta över allt det dåliga men jag väljer att inte göra det. Det hjälper inte och det är inte lika kul. Istället sätter jag på riktigt bra musik då jag dansar runt, fram och tillbaka tills jag utmattad slänger mig på sängen, stirrar upp i taket och ler åt att lördagen snart är kommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback