Jag lät honom sova i stället

hurtme

Tog mig ett bad häromdagen med tända ljus runt omkring. Låg där i halvmörkret och filosoferade om ditten och datten, bland annat att jag måste uppskatta min fritid nu när jag börjar jobba. Jag måste belöna mig själv med småsaker varje dag så att jag har någonting att se fram emot hela tiden.
De flesta jobbar för att tjäna pengar, för att klara sig överhuvudtaget och jag är en i mängden. Visst finns det mer eller mindre roliga jobb att gå till men anledningen till varför vi går dit är densamma i grund och botten.
Jag vill inte leva för mitt arbete, jag vill inte ha bara det att se fram emot och mötas av soffan när jag kommer hem, jag vill inte vänta in varenda dag i hopp om att det blir fredag så snart som möjligt.
Jag säger alltid att det är småsakerna som gör det, att det lilla blir stort och det är så mycket lättare när vi nu går mot ljusare tider.
Att efter jobb se fram emot en uteservering med någon trevlig, en picknick med någon mysig eller en promenad med någon skojig, det är sånt som gör det värt att ta sig upp ur sängen på morgonen.
Jag vill förbli en livsnjutare, även då jag har ett arbete att sköta varje dag, vecka in och vecka ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback