I en annan del av mig

lip

Sitter och drömmer mig bort till första lönen. Det är så tråkigt att höra från alla håll och kanter "spara nu dina pengar, Charlotte!" Jaaa, jag ska spara, jag är väldigt medveten om att jag bör göra det om jag någonsin ska kunna flytta hemifrån.
Första lönen kommer jag dock inte spara mycket av, jag förtjänar att bränna litegrann efter min arbetslöshet.
Surfar runt på olika sidor och hittar klockrena kläder som jag bara måste ha, både till mig och Adam. När jag tjänar pengar vill jag att andra ska kunna njuta av dem också, inte bara jag. Ibland känns det faktiskt bättre att ge än att få. Sen ska det sparas till såna grejer jag så länge velat ha men som kostar ganska mycket, en egen laptop, ett playstation, en ny gitarr som kan stå och samla damm och massa mer. Sånt får komma senare.
I första hand ska jag komma in i livet jag hade där ett kort tag som jag trivdes så bra med. Att kunna gå in i en klädesbutik och köpa precis det jag vill ha, att kunna fika tre gånger om dagen om jag skulle vilja och bara veta att lönen sätts in på kontot i slutet av månaden.
Ja, jag ska spara pengar, jag lovar. Jag längtar tills jag fyller min egen fruktskål i min egen lägenhet, slänger mig på soffan och ber min lilla mops komma och ligga i mitt knä. Vi kommer ha det så bra där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback