A little something for the girls

giiirl

Genom att ha växt upp med både en pappa och en bror har jag helt omedvetet lärt mig en hel del om hur män fungerar. Med mina unga år kan jag ha helt fel, därför bör ni ta allt jag skriver härefter med en liten nypa salt och missuppfatta mig på rätt sätt.
Vi är olika, män och kvinnor. Väldigt olika! Visst vet jag att män kan vara olika varandra också men mina erfarenheter säger mig att dem i stort sett faktiskt är ganska lika ändå.
Ta det här med att ringa när dem sagt att dem ska göra det. I en så liten mening som "Jag ringer snart" får dem utan problem in 2 lögner.
1. Vi kan vara glada om dem ringer överhuvudtaget. Det verkar som att män vill vara schyssta och dem vet ju att vi uppskattar deras samtal. En enkel mening att säga för att göra oss glada helt enkelt och det vill dem ju.
2. "Snart" betyder helt olika saker för män och kvinnor. "Snart" för en kvinna är liksom inom någon timme. "Snart" för en man däremot kan betyda inom några dagar.
Det är olikheter vi kvinnor får vänja oss vid, för männen går inte att ändra på, det ska man aldrig få för sig.

Tjat och gnäll ska man begränsa till sina väninnor för på männen funkar det inte alls. Vill man ödsla egen energi på tjat och få saker och ting gjorda med en gång, så kör på. Men det kommer kosta lika mycket energi och tjat vid varje tillfälle. Man måste helt enkelt vänja sig vid att en man behöver tid på sig oavsett vad han ska göra. Så om du vill ha uppsatt en tavla till nästa vecka, lär dig att säga till några veckor i förväg så kanske, om du har tur, blir det ganska lagom tills han är redo. (Eller så sätter du bara upp tavlan själv, det är väl egentligen det lättaste.)

I början av ett förhållande med en man fungerar vi väldigt olika. De flesta kvinnor uppskattar samtal och gulliga sms men man bör vara väldigt försiktig med att sms.a tillbaka. Män ser lätt en som kvävande och då blir dem lika hal som en ål och slingrar sig bort. Varje man har problem med att binda sig. Varje man letar alltid efter den perfekta kvinnan och vill därför alltid vara lite tillgänglig. Männen har inte riktigt greppat att den perfekta kvinnan inte finns och även om hon fanns så skulle hon inte vilja ha just honom. Om några århundraden har kanske den informationen nått deras huvuden också.

Jag vill inte klanka ner på alla män, jag vill bara visa er tjejer att det finns stora skillnader mellan oss och om ni någonsin vill ha ett fungerande förhållande med en man så måste ni helt enkelt vänja er vid dessa olikheter, respektera dem och acceptera dem om ni vill att han ska stanna kvar.  


Kommentarer
Postat av: Malin

Hm, skickade en inbjudan till dig med snigelpost. trodde den kommit fram. Min födelsedagsfest händer den 12 kl 18....

Postat av: slide

ja.., men nu har jag redan förklarat för alla typ så nu är det inte så smart. haha. Lite uppenbart varför mina siffror blivit dåliga;D haha

2008-04-04 @ 17:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback