Go away

pleasuree

Jag sprang in på Kvantum och tog en av Icas egna färdigrätter (helt klart underskattade) och ställde mig sedan i kön som man gör om man är normal.
Jag la märke till en gubbe som hade lika många varor som jag (en alltså) som gick och suckade ovanligt högt fram och tillbaka i de olika köerna och det var så genomskinligt att han ville att någon skulle säga "du har ju bara en grej, gå före mig så slipper du stå och vänta"
Han fick som han ville efter ett tag och spelade jätteförvånad och glad över erbjudandet och tanten som stod framför mig, som släppte fram honom sa glatt "man vet ju själv hur det är när man bara har en vara" sedan tittade hon bakåt, på mig, på min enda färdigrätt och sket i mig.
Visst, jag har inte bråttom men man känner sig rätt utstött på pensionärernas Kvantum med sin alltför unga ålder, sin allför korta kjol och sitt alltför svarta hår.
Aldrig mer Kvantum en förmiddag, det är tydligen pensionärernas tur då och då jävlar går det INTE undan. Då ska mynten läggas ner ordentligt i facket på plånboken och varorna packas i olika kassar.

Dessutom behöver tydligen inte pensionärerna ta nummerlapp som vi vanliga dödliga. Tänk så bra man får det sen när man blir pensionär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback