Wanna be mine?!

crazyinlove

Jag läser "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom och känner igen mig i ganska mycket. Det tror jag att alla hade gjort. För precis som Mia skriver är självförtroende och självkänsla inte samma sak. Självförtroende har jag gott om, jag vet vem jag är och jag står för det och jag har mål som jag vet att jag kommer nå om jag bara kämpar.
Självkänslan däremot, den är det lite sämre med. Hon skriver om att man känner sig som en bluff som snart kommer avslöjas. Alla runt omkring kommer snart förstå att jag inte är den dem tror, att jag bara är jag och ingenting mer och då försvinner dem. Den ständiga oron att folk ska lämna mig bär jag omkring på dagligen.
Det är inte det att jag är övertygad om att jag är totalt värdelös, det är bara det att det finns så många som är bättre. Varför nöja sig med mig då?



Dagens roligaste (hittills) var när Emma ringde från jorden runt äventyret förut. Grymt härligt att höra henne och snacka av sig lite om allt och ingenting. Hon är saknad på dansgolvet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback