Vi börjar med Stockholm

barkarby,järfälla

Jag klev upp tidigare än någonsin i fredags morse (kl. 04.15) för att ta tåget tillsammans med Matilda till allas våran favoritstad (mm visst) Stockholm för en härlig helg med fika, shopping och god mat.
Jag är absolut inte besviken, jag shoppade rätt bra som vanligt och fick både god mat och fika med jämna mellanrum. Att Stockholm inte är min favoritstad det visste jag ju faktiskt redan innan.
Jag kan dock erkänna att jag har mer förståelse för varför dem är som dem är såhär nu efteråt. Att ständigt behöva trängas på tunnelbanan med människor som aldrig verkar le åt varandra eller att ständigt stå i bilköer oavsett tid på dygnet hade gjort vem som helst knäpp i huvudet.
Stockholm är en stressad stad där man får stå en halvtimme i kö för att få ett bord på Pizza Hut. Jag är grymt imponerad av de anställda på Max som var lugna och effektiva på samma gång då alla sura, hungriga människor skrek efter mat. Jag förstår inte hur man kan tro sig vara överlägsen någon annan. De som var otrevliga i den kön borde inte få någon mat! Så enkelt borde det vara..

Efter att ha sprungit för livet för att hinna med sista tåget hem till Landskrona då tåget från Stockholm var 16 minuter försenat.. KASST, är det minst sagt megaskönt att bara slå sig ner med något gott att dricka för att snart göra min sköna säng sällskap. Inatt sover jag gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback