Uppfostran?

Folk ringer och säger att jag ska sätta en spärr så att deras barn inte kan ringa genom oss för att bli kopplade till mobilnummer.
"Jag har inte råd att betala, dem ringer genom er och jag hamnar hos kronofogden. Jag kan inte! Du får sätta en spärr så att det inte går"
Jag ger dem ett förslag "vad sägs om att lära dina barn att dem inte får göra så?" och dem svarar att ungarna inte lyssnar. Seriöst, gör så att ungarna lyssnar då för h*lvete.
Folk lägger uppfostran i andras händer. Det är lärarnas fel när barnen slåss eller beter sig illa i skolan. Det är personalens fel på Ikea om barnen inte sköter sig.
Är det inte upp till föräldrarna att ta tag i problemet och uppfostra ordentligt?? Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback