Love is in the air

pianofingers

Att förbereda frukost är något av det tråkigaste som finns. Man är fortfarande jobbigt trött och inte alls sugen på någonting egentligen men man är samtidigt lite småhungrig och tvungen att få ner någonting i magen.
Tänk att vakna till hotellfrukost varje dag. Stekt ägg och bacon, tio olika sorters bröd att välja på, hård- och löskokta ägg, tre olika sorters juice, fil, flingor, sju sorters skinka, paprika, gurka, tomat, fyra sorters ost, te och kaffe.
Då hade man antagligen levt på bacon och rullat fram inom någon vecka..

Matilda är en sån människa som förstår sig på mig mer än jag själv gör ibland. Jag behöver inte ens fullfölja mina meningar innan hon vet vad jag ska säga och därför är det grymt skönt att ha henne hemma nu några veckor. Oavsett hur länge vi är ifrån varandra känns det som att vi aldrig lämnat varandras sida när vi ses igen och sån vänskap är riktigt vänskap.

Denna veckan kommer rusa iväg, jobb idag, fika imorgon, mys på torsdag och alldeles för tidigt på fredag morgon beger jag och Matilda oss till huvudstaden Stockholm. Jag får väl ha öronproppar med mig så att jag slipper höra deras hemska dialekt som ger mig sår i öronen ;)

Kommentarer
Postat av: Jerk

Hey, gnäller du på stockholmska? *muttermutter* ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback