Let's go?!

globetrotter

Det är typiskt berusade tjejer att börja bråka om någonting oväsentligt på toaletten. Med röda ögon, för mycket smink och toapapper under skon tjafsar dem om vem som har sötast pojkvän eller vem som fått finast presenter. Det är grymt fånigt, grymt pinsamt och just då det viktigaste i världen för tjejerna.
Det är vettigt att gå ut med helt nyktra ögon lite då och då. Vettigt att se hur folk beter sig så fort det nalkas alkohol. Medelålders som tvunget ska dansa som man gjorde på medeltiden och små tjejer som nyss fyllt 18 med kjolar som blir kortare och urringningar som blir djupare allt medan shotarna sväljs ner.
Det kan också vara farligt att dra ut nykter. Det får en att inse att man aldrig någonsin kommer träffa någon vettig i krogvärlden eftersom nästan varenda en vinglar fram till en, berättar hur vacker man är för att sedan dra vidare och säga precis samma sak till nästa dem råkar vingla in i på väg till närmsta buske.
Sen kan jag inte undvika att tänka på hur ofta deras händer blivit tvättade under kvällens gång..

En fredag som igår passade det alldeles utmärkt att efter någon öl dra sig hemåt då alla andra började bli sådär äckligt odrägliga.
Jag skulle dock vilja lära mig att säga "Förlåt, jag menar inte att va otrevlig men kan du dra härifrån?" till dryga män som är för gamla för att ens titta åt vårt håll som dessutom drar ut stolen brevid mig och slår sig ner. Jag orkar inte vara trevlig, orkar inte prata med någon som jag inte har något intresse av att träffa någonsin igen.

Tackar för igår Millie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback