Ett litet steg med stor betydelse

lövhurts

Jag har länge velat rensa min msn från människor som gör mer skada än nytta. Jag har haft dem där länge, haft lite småkoll på när dem är online eller när dem byter namn och till vad.
Folk som man haft mer än bra kontakt med under ganska viktiga år i livet har plötsligt förändrats till såna man inte kan prata och skratta med på samma sätt längre. Då och då gör man ett litet försök för att se om det klickar, som det gjorde förr men alltid med samma resultat. Man får varken avslut eller någonting annat. Man får inte det man skulle vilja, respons.
Det är typiskt tjejer att vilja prata ut om saker och ting, jag är säkert likadan. Om man bara fick säga det här, det här och det här så skulle det kännas bättre sen. Jag vill bara få svar på tre olika frågor och få ge lika många förklaringar.
Det man egentligen vill är att dem ska bry sig lika mycket som man själv gör. Vad man bara måste inse är att man inte ska behöva prata ut, man ska inte behöva anstränga sig och om en person får dig att må dåligt väldigt mycket oftare än den får dig att må bra är det dags att släppa taget. Det var dags att släppa taget för längesen.
Jag gillar såna dagar då jag får för mig att rensa i mitt förflutna och äntligen tog jag steget och klickade på Ta bort kontakt.
Jag behövde inte ställa några frågor eller förklara någonting. Jag behövde bara reflektera över vem av oss som kämpade mest och kom på att jag är den enda som har kämpat.
Det känns skönt nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback