Du är inte ond

monster

Jag läser om skolvåldet och lider med alla drabbade. Alla som dog nu sist i Finland och framför allt deras anhöriga.
I tidningarna ställer man frågan om en sådan sak skulle kunna hända i Sverige och svaret är väl ganska självklart? Det skulle mycket väl kunna hända och jag blir inte förvånad om det händer snart. Idag läser man på Aftonbladet om 16åringar som är misstänkta för att planera något liknande i Stockholm och jag kan garantera att dem inte är de enda som tänkt eller planerat något sånt.
Det är lätt att kalla dem monster, att se dem som onda människor som borde spärrats in för längesen men jag kan inte låta bli att se det ur deras synvinkel.
Ungdomar kan vara riktigt hemska mot varandra och i skolan har vissa ett riktigt helvete. Att ständigt frysas ut eller få ta emot hårda kommentarer dagligen kan göra vem som helst galen.
Jag kan inte tycka att det är konstigt att man som utsatt för mobbing till sist ser alla runt omkring som hemska människor. Man trycks ner allt mer och mer och till sist är där liksom ingenting kvar. Man ser ingen annan utväg och det är då det kan slå slint. Det är då hemska saker händer..

Jag tycker bara det är så sorgligt att en människa ska behöva skjuta och döda andra människor för att folk ska förstå hur hemskt dem har haft det. Det ska inte behöva gå så långt..

Allt hade blivit så mycket bättre, så mycket enklare om folk redan i unga år insett att vi alla är olika och att det egentligen bara är roligt att det är så..

Sluta göra livet till ett helvete för någon annan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback