Dagens goda gärning

loovehuurts

Jag var försenad till jobbet idag när jag såg en kille tappa sin keps som legat i väskan. Jag hade egentligen inte tid att plocka upp den och sedan fick jag dessutom springa efter honom eftersom han hade musik i öronen och inte hörde när jag skrek men vad skulle jag annars göra? Jag kunde bara inte låta den ligga och bli nertrampad och så småningom saknad av honom så jag sprang.
När han vände sig om och jag gav honom kepsen tog han den och gick.. HAVA? Inget tack, ingenting.. han bara ryckte kepsen till sig och gick vidare och jag stod kvar som ett fån, som en fågelholk och undrade vart världen är på väg om vi inte ens kan tacka varandra för så små, enkla men schyssta handlingar.
Suck vad trött jag blir!

Kommentarer
Postat av: Jerk

se, i sthlm hade vi åtminstone sagt oj ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback