Varenda en har bra självförtroende

peteD

Jag tror att varenda människa har bra självförtroende någonstans. Om det så är en sångare i musikstudion, en komiker på scen eller en tjej i sin ensamhet så tror jag att det finns någon plats för alla där man mår riktigt bra med sig själv.
Jag märker riktigt stor skillnad på mig själv. På eniro kan jag vara pratglad och störd tills han, han eller han (inga namn nämnda) kommer in. Då tystnar jag och drar mig därifrån så fort som möjligt. Jag känner bara att allt jag möjligtvis skulle kunna säga ändå skulle låta så himla töntigt att jag hellre håller käften.

Därför drabbades jag av lite panik när den hetaste av alla satte sig vid datorn brevid mig (i brist på andra platser, tro inget annat) idag för att arbeta. Jag fick dra mig själv i örat, ge mig en och annan örfil och inse att jag är löjlig så efter ett tag gick det helt okej. Jag märkte knappt att han satt där och såg förbjudet perfekt ut.
Om han någon gång skulle råka komma in på den här bloggen hoppas jag att han tar det som en fet komplimang och inte som att jag är en störd förföljare, det lär inte hända.

På teatern däremot är jag någon helt annan. Där snackar jag med alla, skrattar och ler och bryr mig inte om i fall någon skulle titta snett.
Halvstressade ner dit idag och handskades med spända småpluttar (16-17 år kanske) som bara inte kan förstå varför det hänger rep i trappan som betyder att man inte får gå upp. Är det svårt?

Dagens roligaste var när jag blev intervjuad av en tidning nu ikväll. Jag fick svara på frågor som vem jag skickade mitt senaste sms till (mamma), vart jag åt ute senast (maddes) och vem jag helst skulle vilja festa en hel natt tillsammans med.
Jag kunde ha svarat Brad Pitt, Orlando Bloom eller David Beckham som varenda brud skulle gjort men inga av de namnen dök upp i mitt huvud.
Av alla människor hör jag mig själv säga Pete Doherty.
Här sitter tjejen som inte ens skulle kunna röka på och jag väljer knarkarkungen nummer ett. Han frågade varför och jag säger "får man välja att festa med vem som helst så kan man ju lika bra satsa på att festa ordentligt".

Kommentarer
Postat av: Jerk

hehe..bra svar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback