Stackars dem som alltid haft det bra

nightmare

I Lars Winnerbäcks låt "Stackars" sjunger han om hur synd det är om människor som aldrig tyr sig till någon annan än sig själv och som aldrig låter någon annan lyssna på ens problem.
Jag har två sätt att få ur mig känslor jag inte vill bära på.

När jag känner mig nervös inför någonting väntar jag tills jag är ensam hemma sen sätter jag på musik okristligt högt och sjunger ur mig all nervositet. Det är inte många som har hört mig sjunga (förutom den gången vi var tvingade att sjunga inför en aula full med folk för att få bättre betyg i musik, jag sjöng "Kung i Baren") men jag gillar det. Det behöver liksom inte låta bra, det ska bara låta.

Det andra sättet är att jag skriver. När jag är irriterad, ledsen, lycklig, förbannad.. alltid. Andra kanske pratar om det, ringer en vän och ältar i någon halvtimme men inte jag.
Alla har vi våra egna sätt att hantera känslor, det viktigaste är nog att man hittar något sätt som passar en så att man inte håller allting inom sig tills man brister. Brister man så är det kört.

Kommentarer
Postat av: jossh

Skriver som en gud gör du! ;)
Jag älskar att läsa din blogg! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback