Alla går vidare utan att vänta på mig, i en värld jag inte förstår mig på

anger3

Drömde om jobbet hela natten, som vanligt. När jag vaknade gjorde det ingenting alls eftersom jag efter att under ungefär två sekunder hunnit fundera på vem jag är, vart jag är, vad det är för dag och vad klockan kan vara insåg att jag är ledig idag.
Jag har inte känt av den där krypande stressen i hela kroppen utan det har bara känts som att jag faktiskt behöver två dagars ledighet.

Jag tog mig en promenad i morse men den blev inte särskilt lång eftersom jag störde mig på allting jag inte fick njuta av.
Skorna var sköna men byxorna satt konstigt och solen värmde på ryggen alldeles för mycket.
Dessutom irriterade jag mig på alla bilar som susade förbi när jag inte ville lyssna på något annat än naturen.

Och alla dessa människor i vinterjackor som inte vill tro att våren (nästan sommaren) är här.
Och folk som inte har tålamod att vara ute med sina hundar utan drar i kopplet, suckar och säger "kom nu med dig".
Jag har god lust att slita åt mig kopplet, ge personen en rejäl utskällning och ifrågasätta vad hon/han skaffade hund för och sedan ta en promenad utan dess like med den stackars hunden. Men så får man inte göra, sånt blir man anmäld för.
Anmäl hundägarna istället. Som suckar och drar och inte låter hundarna kissa och skita och lukta på andras avföring i fred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback