Varför var jag aldrig dum?

rockanroll

Jag önskar att jag hade hittat på mer skit som liten. Att jag varit en riktig liten skitunge som bröt mot alla regler.
Jag hade varit van vid att bli utskälld då. Jag hade inte tagit illa upp av att bli avsnäst av någon 08.a. Nu vet jag liksom inte hur jag ska hantera det.
Folk blir inte arga på mig, jag blir aldrig utskälld, jag är liksom lugn och schysst och oskyldig. Nu ska jag helt plötsligt vänja mig vid att vara något annat. Typ en blåst, okunnig brud som verkligen måste skärpa till sig och sköta mitt jobb. Jag bara måste känna till att Stockholm är det enda som existerar. Stockholm är allt och Skåne borde grävas bort eller?!
Det kniper till litegrann i magen så fort jag ser att det är ett 08.a-nummer som ringer. Varför är dem så otrevliga, stressade och egocentrerade däruppe?

Jag har fått höra att jag så småningom kommer låta det rinna av mig.

Det finns underbara människor också.. någonstans..

Kommentarer
Postat av: Jerk

Ja vaddå? Är inte sthlm allt??..skämt åsido..det finns trevliga och lugna sthlmare också..jag har hört talas om honom..han bor visst lite utanför stan, men det kanske bara är en legend? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback