Största önskan just nu

oldlovers2

Jag hade kunnat klösa av mig håret så mycket jag vill hitta ett jobb. Inte för att det lär ge mig någon större lycka på jobbfronten men för att bevisa hur gärna jag vill. Jag vaknar varje morgon och önskar att jag hade ett yrke att gå till. Då har det gått långt.

Jag längtar tills jag slipper svara "Ingenting!" på frågan "Vad gör du nuförtiden?". Jag vill kunna svara "Ja!" på frågan "Har du hittat något jobb än?"
För sanningen är att jag är dödstrött på att alla måste fråga hur det går för mig. Alla andra verkar vara lika trötta på min arbetslöshet som jag själv är.
Om jag inte håller mig inomhus och är totalt avskild från verkligheten och varken svarar på msn eller i telefon slipper jag inte undan frågan en enda dag.
Är det inte den ena så är det den andra och jag är less på det.

Jag längtar så otroligt mycket till stunden jag kan säga "Ja, jag har ett jobb nu som jag trivs jättebra med. Blir snart egen lägenhet och hund! hehe"

Låt det bli snart, snart, snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback