Nothing but smiles

smileforme

Jag studsade nerför alla trappor med världens leende på läpparna. Adrenalinet pumpade runt i kroppen och händerna skakade när jag slog numret till mamma. Jag längtade efter att få säga det.
"Mamma, jag fick jobbet!"

Äntligen, efter att ha varit arbetslös alldeles för länge och kämpat för att ordna det för mig är nu världen på min sida en stund. I alla fall idag. Det är jag nöjd med. Mer än nöjd, snarare överlycklig.

Tänk att få lön, att ha någonstans att gå varje dag, att lära känna nytt folk, få arbetskamrater, skaffa mina rutiner, mitt liv. Det känns helt underbart!

Välkommen till 118 118 det är Charlotte.

Telefonist, javisst!



Kommentarer
Postat av: Jerk

Grattis!! Jag är glad för din skull :)

Postat av: marie

GRATTIS!
Detta unnar vi dig verkligen! Lycka till!
Önskar Marie, My, Celia och Johhny

2007-03-10 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback