Make it a special day

oldlovers3

Allting kändes lite halvtrist igårkväll och eftersom jag inte vill vara en som gräver ner mig för minsta lilla gjorde jag en lista över vad jag skulle ta tag i idag.
Det innebar att jag gick upp 08.30, duschade och åt frukost i lugn och ro innan jag tog mitt pick och pack och begav mig ner i stan. Var där tio minuter innan öppningsdags så jag fick vandra runt lite innan jag kunde lämna massa böcker på biblioteket.
Man känner sig så ordentlig när man är därinne och ännu mer ordentlig när man går ut därifrån med väskan full av böcker. Därför kan det kännas lite illa att ta sig till Systembolaget direkt efteråt och köpa vodka. Men kvällen kräver det.
Som ni kanske förstod då så är det utgång som gäller ikväll. Härligt! (Lönen från förra månadens arbete tackar jag det för)

Lämnade in massa kläder i en second hand-affär också idag i hopp om att få in lite pengar. I värsta fall får jag väl ställa mig bakom en hatt och sjunga lite mitt i centrum och hoppas att någon god människa slänger sina mynt.

Jag fick gjort allt på min lista idag. Skickade iväg ännu några jobbansökningar som jag antagligen inte får svar på.
Att fika alldeles ensam kan låta otroligt deprimerande men det passade mig utmärkt idag. En latte och jag! Riktigt underskattat att sitta i lugn och ro och tjuvlyssna på vad andra pratar om.
Som en kille och och tjej idag som tydligen skulle åka utomlands tillsammans. Killen var ganska rolig att lyssna på. (Tänk på att snubben är max 17 år och pappa!!) Ungefär:
- "Visst, vi kan ta med oss fler alltså men inga som vill festa. Jag pallar inte det! Jag vill liksom inte bli tvingad till det. Och du behöver inte oroa dig för att jag ska ragga på dig och sånt. Visst, kramar och sån vänskapskärlek liksom men mer än så behöver det ju inte va. I och för sig kan man bli full och kåt, höhö, men jag tänker inte bli så full så jag tappar bort dig och sånt."

När han är si sådär 25-30-35 år kommer han förmodligen ångra att han skaffade unge som tonåring och inte festade på sin utlandssemester.

Glöm aldrig bort att leva livet!
Sen kommer ju ungar och skit, hur mycket till liv är det?! (Okej, det är säkert mysigt och la la la men jag tror ändå att man uppskattar det mer om man gör allt man vill göra nu så man slipper ångra något sen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback