I'm too young to have a plan

jump1

I mina drömmar har jag redan fått min första riktiga lön. I mina drömmar är den nog mycket högre än vad den kommer vara i verkligheten. I verkligheten är den typ redan slut.
Jag skulle vilja göra så mycket för den att jag inte vet vart jag ska börja. Jag lär starta i en skoaffär och på något sätt har jag fått för mig att jag kommer ha pengar kvar när jag kliver ut därifrån.

Här har jag gått och väntat och sökt jobb hur länge som helst och nu när man har sitt på det torra ringer dem. "Hejsan, du hade sökt jobb här på Hotell Kronan och jag undrar om du är intresserad av att jobba hos oss?".
Det känns underbart att kunna säga "Tack så hemskt mycket men jag har precis fått jobb på ett annat ställe".

Ganska typiskt att det ramlar in nu när jag inte behöver det. Det är väl så, antingen så har man ingenting eller allt. Svart eller vitt.







Kommentarer
Postat av: Emilie

det är ju så typiskt.. men så är det alltid:P..
men du... spara nu lite så att du kan komma hit.. vill ju sååååå gärna det:s...
puss

2007-03-13 @ 21:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback