Äta Sushi - check

sushi

Man kan beställa in sushi, fota lite, beundra upplägget och sen gömma skiten i servetterna och dra hem.
Jag hade det på min nyårslöftelista och nu är det klart. Det känns skönt och ännu skönare känns det när jag glömt hur det smakade. Tillåt mig att svära men fiiiii fan va äckligt.
Hemskt att säga så om mat och la la la men jag är inte kräsen i vanliga fall och jag vill knappt ens kalla det för mat.
Nån himla ingefära som smakade och kändes som tvättmedel i strupen och tång ovanpå det som lika bra kunnat vara en kallsup i LillOlas.
Efter att ha testat en tugga kunde han ha tagit ut tallriken men snäll som han var (han var helt fantastiskt snäll) ville han visa mig hur man äter sushi, på riktigt.
Doppa den si och så, sen avslutar du med ingefära. Jag var ju tvungen, inför honom och för att inte förolämpa fick jag låtsas som att det var jättegott. När han gjorde sig sånt besvär ville jag inte vara den som var den.

Visst, kul att ha testat och ikväll kan jag stryka två saker på min lista.
Leendet efter beskedet om jobb har inte försvunnit och stannar nog kvar ett bra tag framöver.

Trevlig helg gott folk!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback