Ur "Ska vi slå vad"- Jennifer Crusie

kissme1

Cal böjde sig fram, men så sakta att hon mycket väl hade hunnit dra sig undan. Hennes ögon vidgades, läpparna särades och hon sa "öh" och han kysste henne ömt, för den här gången ville han minnas varenda sekund och han kände hur hon drog efter andan och besvarade kyssen reservationslöst ännu en gång och rösten inuti hans huvud sa: "HON" och han glömde sina goda avsikter och fattade om hennes ansikte med ena handen och förlorade sig i henne.
När han avbröt kyssen var hennes ögon halvt slutna och kinderna röda. "Vann du?" frågade hon andfått och han svarade "Ja!" och kysste henne igen, hårdare, kände hur hennes hand slöt sig i ett grepp om hans skjorta och då träffade någonting honom i nacken så att han kastades mot henne. Hon drog sig hastigt undan och sa "Aj, aj!"
"Förbannat!" Han snodde runt och där stod Liza. "Sluta med det där!"
"Jag slutar om du slutar!", sa hon.
Lätt omtöcknad sa Min: "Det gjorde faktiskt inget. Bara en vadslagning nu igen."
"Knöl!", sa Liza.
Cal kämpade för att få luft. "Hör du", sa han. "Min kan ta vara på sig själv."
Liza tog ett steg närmare. "Visst. Säg att du känner henne. Säg att du bryr dig om henne. Säg att du kommer älska henne till tidens ände."
"Vad är det med dig?" undrade Cal. "Jag kysste henne. Sådant förekommer."
Shanna tog sedlarna på bardisken. "Och jag till exempel, är väldigt tacksam för att du gjorde det. Tack så mycket!"
"Jag trodde att du vann", sa Min till Cal.
"Det gjorde jag", svarade han. "Det var bara vadet jag förlorade."



Boktips: Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie.

Det börjar som en vadslagning. Den snygga killen Cal ska få knubbiga, svårflörtade Min i säng. Kan en bok bli bättre än att dem mot alla odds faller för varandra?
Efter mindre än halva boken läst är jag såld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback