.. på tal om Stockholm(are)

sabebak

Världen är liten. Faktum är att världen bara består av en enda stad. Stockholm! Det är i alla fall världens viktigaste och bästa stad. Den har allt och människorna som bor där är bättre än alla andra och viktigast av alla.
Det verkar i alla fall stockholmarna själv tycka. Som bruden som skällde ut mig i över tre minuter igår kväll. Hur dålig min service var, hur lite jag erbjöd, hur dålig jag var på att hitta den information hon sökte, hur mycket vi lovar i våra reklamer och hur lite vi håller.
Det var skönt att det bara rann av mig som vatten på en gås, att jag bara såg minuterna ticka på, minuterna då hon skrek och vi tjänade pengar på det.
Dumma människa!

Idag, just nu, sitter man lite halvt klibbig av värmen, lite röd om näsan efter några timmar i solen med doften av grillat i näsborrarna. Då är det sommar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback