I'm screaming my heart out

monkey1

Jag lider mer med planetens djur än svältande människor. Har så länge jag kan minnas brytt mig mycket mer om djuren än någonting annat.
Människor anses vara det smartaste "djuret" men jag tycker snarare tvärtom.
Var det så himla smart att bygga upp en värld med svält, krig, miljöförstöring och hat?
Jag ser inte det smarta någonstans. Det kommer inte hända någonting och vilka är de första att utrotas? De stackars djuren som inte bidragit med någonting som förstört.
Det är vårt fel att det blivit såhär men det finns inte tillräckligt många som bryr sig och är villiga att göra någonting. Frågan är om det finns något hopp överhuvudtaget för denna planeten. Eller ska vi bara luta oss tillbaka och se oss utrotas, sakta men säkert.

Visst, varje människa kan bidra men hur mycket nytta gör det att vi sorterar våra sopor när det sker så otroligt mycket allvarligare miljöförstöring varje dag runt om i världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback