Ett fullständigt ytligt och oväsentligt inlägg

vain1

Jag äger 52st tröjor/linnen varav 37st jag aldrig använder. Jag rensar ut garderoben då och då men det finns liksom vissa grejer som alltid får ligga kvar trots att det är oanvänt.
"Man kanske kan använda det någon gång.."
"Går jag ner X antal kilon sitter den tröjan jättefint.."
"Det kanske blir modernt igen.."
eller den bästa
"Jag kanske blir bjuden på maskerad.."

Jag vet väl innerst inne att jag aldrig kommer använda det men det känns ändå bra att få trycka in det nyinköpta i en fullproppad garderob full med skit.
Dessutom kommer jag alltid klaga på att jag inte har något kul att ha på mig. Man är inte mer än brud..

Just nu ser det ut som att min garderob mått illa och spytt ut alla mina kläder på golvet men eftermiddagen och kvällen ska ägnas åt lite brudiga sysslor. Röra runt bland tröjor, skor och väskor för att än en gång försöka få någon ordning på eländet.

(Nej nej, detta ska INTE bli ännu en kläd/mode-blogg, jag lovar)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback