Ska vi ses i smyg?

singing1898

Man brukar säga att man känner sig själv bättre än någon annan. Att man vet själv vad som blir bäst och att man kan lita på sig själv.
Jag kan inte säga så! Jag känner inte mig själv alls och litar inte på mig själv det minsta.
Hur många gånger sitter jag inte och planerar på kvällen att jag ska ta en morgonpromenad dagen efter innan en rejäl frukost för att sedan på morgonen vakna och tänka "det trodde du va!" och lägga mig ner igen.
Hur många gånger säger jag att jag ska bli nyttig och leva på sallader och vatten för att sedan låta suget och hungern ta över och vräka i mig allt ätbart.
Det är ju värdelöst! Är det såhär det ska vara?
Jag har förhoppningsvis riktigt många år kvar att leva men ska det vara så hela livet att man aldrig någonsin vill gå upp på morgonen och att man aldrig någonsin bara ska kunna ställa sig framför spegeln och tänka "nu är jag minsann nöjd".
Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback