Läkare bits!

bart scared

Att tvinga en höjdrädd att hoppa bungy jump
eller
att tvinga en med spindelfobi att låta hundratals spindlar klättra över deras kropp
eller
att tvinga en flygrädd att sätta sig på ett flygplan till Australien
eller
att tvinga en med hissfobi in i en hiss som stannar då och då..

.. sådär känns det för mig att beträda sjukhus. Kroppen skakar och andningen känns inte alls som den ska.

Jag minns inte sist jag var på ett sjukhus och har alltid sagt att jag inte drar dit förrän jag får köras dit men när man inte ens kommer ur sängen på morgonen är det kanske dags att inse att någonting är fel.

I väntrummet tittar folk inte på varandra och man vill absolut inte sitta brevid eller nära någon annan. Vad bär den på och kan det smitta mig?
Dessutom har någon dålig inredare gjort allt de kunnat för att få folk att känna sig som hemma med små svamptavlor och obekväma soffor. Det funkar inte på mig!

Att sedan slungas in på en toalett med en mugg att pissa i är en ren konst. Att först tvinga sig själv att bli kissnödig utan att bli helt nojjig över vilka som varit där innan mig och sedan dessutom pricka rätt.
Ingenting slår Emmas "Tänk dig då när dom bara ger dig ett rör att pissa i! Det har jag fått göra!"
Varför inte använda muggen först?

DET är humor på elitnivå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback